24 Agustus 2009

DI SYURGA ADA GUNUNG YANG TERTINGGI, "GUNUNG KASTURI"

Penduduk di Syurga mendapat minuman setiap hari berlainan, rupanya agar mereka merasa puas dan tidak membosankan.
Hari Sabtu mereka minum air tawar,
Hari Ahad mereka minum air madu
Hari selasa mereka minum arak
Dan seterusnya minuman itu diganti-ganti. Ini hari minuman ini, esok hari minuman itu, dan esok minuman yang lain lagi, dan seterusnya.
Hari Sabtu minum air tawar, bukan air tawar biasa, air itu lain daripada yang lain. Segar, Sehat dan sangat Nikmat diminumnya.
Hari Ahad minum madu, yang amat lezat, sehat dan nikmat. Hal mana sangat cocok untuk kesehatan badan. Hari Senin mereka dihidangkan minuman susu, bersih, manis, gurih dan nikmat rasanya. Hari Selasa mereka dihidangkan minuman arak asli, lezat, nikmat, sedap, manis dan tidak memabukkan.
Maka dari minuman-minuman ini saja sudah nyata, bahwa kesemuanya itu menunjuki bagi kita akan tetap menjamin akan kesehatan badan, kalau buat kita orang didunia, akan tetapi bagi mereka di syurga, tidak demikian. Minuman-minuman itu semua sekadar untuk menikmati saja. Walaupun andaikata mereka tidak minum-minum yang demikian pun badan tubuh mereka akan selamanya tetap sehat. Kondisi badan mereka sudah Tuhan jadikan begitu keadaannya yang serba istimewa. Tetap muda, tetap sehat, tetap kuat, tetap gembira, tetap hidup untuk selamanya.
Mereka akan merasakan tetap nikmat sediakala. Tidak akan ada berubah selama-lamanya. Itulah Karunia Tuhan kepada mereka.
Kemudian pada hari itu, yaitu hari selasa, terbang pesiar mereka itu, kesuatu tempat yang jauhnya dari situ, kira-kira perjalanan 1000 tahun lamanya.
Lamanya waktu di syurga sehari sama dengan seribu tahun waktu dunia.
Maka sampailah mereka di sebuah gunung yang tertinggi sekali, dan sangat besar dari antara gunung-gunung di syurga. Gunung itu bernama gunung "Kasturi". Udara digunung itu nyaman sekali dan semerbak bau wangi kasturi. Di kaki gunung itu ada sebuah mata air yang namanya Salsabil, yang kemudian mengalir ke dalam kota menjadi sebuah sungai, yang mana airnya akan jadi minuman ahli syurga. Air itu manis, sedap, sehat dan nikmat rasanya. Di lereng gunung kasturi tadi, ada sebuah bangunan yang sangat besar. Dan sangat termasyhur di syurga. Sebuah hotel yang sangat megah indah bentuknya, untuk penduduk syurga dari mana-mana datang bertamasya dan bersenang-senang disitu.
Disinilah, dimalam hari, mereka dijamu dengan jamuan yang semeriah-meriahnya. Makanan yang lezat dan nikmat yang mereka belum pernah merasakan seperti itu sewaktu di dunia.
Demikianlah mereka bersantap dan bermalam disitu, untuk menikmati segala kenikmatan yang disediakan di situ.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar